Saturday, December 25, 2010

AZAM TAHUN BARU !!!

Salam readers...pekabo? baik.
Tgkla aku. sendiri tnya sendiri jawab. sengal tol. haha~
Readers2..
Korang dah wat azam tahun baru?? hah ? belom?
kita kena la wat. sebab tahun baru kan nak tiba. tahun2 lepas mesti ade bnda yg kita
x puas hati atau kelihatan macam x sempurna. so azam tahun baru time utk kita tanam
semangat baru menghadapi hidup yg semakin dewasa. Takde org makin lama makin muda
atau makin lama makin kecik kan. haha..so wat lah azam tahun baru!

Tahun lepas atau bagi saya sem lepas x berapa nak ok lah. adela sikit2 problem. masalah kesihatan. masalah keluarga. wang.. macam2 lah. malas la nk pikir lagi.
Let gone be gone.
Barang yg lepas jgn dikenang

Saya ada azam tahun baru..saya suka nk share ngn readers. mana tau. azam kita sama..feewit..haha~

Azam tahun baru saya ialah:

1) Berjimat cermat dan menabung.

Saya ni boros. tgk aje cuti sem nie. saya pokai
habis. Bayangkan satu hari leh habis 20 hinggit utk makanan je. pastu. sya suka
keluar ngn kawan2 dan saya suka makan dan beli bnda tah hape2. Jadi saya
berazam nak berjimat cermat dan wat satu akaun harian. utk kawal dan tgk
perbelanjaan saya. cantek kan. harap2 dapat wat la. huhu


2) Beli Motor.

Ni sebab utama saya nak jimat cermat. Haa tgk. lom pape dh boros kan.
sebenarnya takla boros. Susah la xde moto. asyik nek bas je. berhimpit2 t
terkejar2. Lagipun kalau ade moto x yahla nak tumpang kete kwan nk kemana2
kalau emergency ke. nak keje ke. nak gi beli barang atau praktikal ke..senang.
terus rempit je. hehe.

3) Sambung lesen L.

haha..umo dah 21 lesen masih L. nk belaja kete gak. bagi perabih. Jgn tiru contoh mamat malas cam saya. Malas nk gi JPJ smbung lesen.

4) Belajar masak.

Al-Maklumlah. saya nie x reti masak. Setakat pndai masak maggie..telur,..air..adik saya sekola tadika pon pndai..huhu. lagipun saya leh jimat duit gak dgn cara ni. Takyah nk beli je hari2.

5) Study hard + Study smart.

Saya malas. Belaja suka last minute. Pastu meghafal cam org gila. haha.. Kesimpulanya saya kene prepare awal. jadi ulat buku dan jadi penunggu perpustakaan. barulah Pointer naik. hehe.

6) Bnyakkan amal ibadah.

Mamat seorang nih liat ckit. Masjid kadang2 je pi. ilmu agama cam ciput je. Jadi saya kene berusaha keras tang ni. Pasai apa? sya nak jadi insan dirahmati Allah. Amin.

7) Kurangkan Masalah.

Terutamnya kawan2. Mulut laser saya ramai org terasa. Mulut Berat saya juga sbbkan org pikir saya sombong. Saya nk kurangkan masalah. Skil interpersonal haruslah dipertingkatkan. Bak Kata Dr. Fadzilah Kamsah. ok.

8) Belajar Bahasa Inggeris.

lemah sikitla. Dok repair2 muet, tang tu gak. caner. Pasni kena bnyakkan tgk movie2 english. nyanyi lagu2 english..cakap english. Lagipun leh guna utk presentation dan soft skill. hehe.

9) Aktif

Saya jenis kurang bersosial dan kurang sertai aktiviti. Harap2 sem depan dapat join ape kelab yg best. Rasa cam teringin nk join kelab budaya. Menari ke. berlakon ke menyanyi ke. saje nk cuba bakat. kalau ade la. tapi xpe. saya harus optimis. Paktis nyanyi pon bagus. selain menyedapkan suara. manjaga nafas dan menghilangkan tension. siap la. pasni memekak siang dan malam. haha

10) Cari awek.

Bosan lah hidup single. Nk tgk jgak saya ni ade kepakaran nk bercintan cintun nie. Nanti takla org cakap saya nie xde perasaan. cam kayu ke.gay ke..huuhuu..tak mau. tak mau.
psst: yg nie x necessary lah. kalau ade. ade la. kalau xde takpee..:(
apa kau igt cari awek tu senang mcam beli ikan kt pasar ke? haha


Ok lah. Penat membebel. Begitulah azam saya tahun depan. harap2 dapat dilaksanakan dgn penuh hikmah dan berterusan. Readers?? Apa azam tahun Baru??



1 comment:

lengkap_semula said...

azam yg ke 10 tu aku tertarik la..GOOD LUCK yer..:-)