Tuesday, December 14, 2010

Aku x pernah segugup nih~

Fakta= Ini KisahBenar.

Pagi itu pagi yg ceria. maklumlah hari ahad. pagi yg ceria dgn cuaca yg baik dan cuti semester. masa yg sesuai utk jalan2. panjanglah plak mukadimah ye. hehe~ dipendekkan cerita pagi hari ahad. seperti biasa mak aku akan ajak aku gi pasar. setiap hari ahad ada pasar pagi kt pekan Penaga kt Pulau Pinang ni. aku mmg x akan miss ikut mak aku gi pasar ni sbb psar ni ada jual macam2..dri makanan..pakaian..kraftangan..barangan letrik semua ada.walaupun mak aku ajk aku time2 pagi2..aku sggup bngun sebab aku pikir..watpe duk umah je..bek aku jlan2..dpt gak makan ngn mak aku..dpat sehelai baju n sekali cuci2 mata..hehe..lgipun ade srg awek yg jual air tebu ni mmg cun..so aku pun bngunlah pagi2 sggup nih..pakai ensem2 kdg2 pakai kemeja,,walaupun ape jadahnye pakai kemeja gi pasar..bila mak aku tnya,,aku pun ckplah..ala besalah mama..org ade byk bju kemeja je..al-mklumlah dok kt uum..hari2 pakai kemeja..so mak aku pun x kesah la..aku pun segera mandi dan bertolak. ini masa yg aku tggu2..setiap hari ahad..pada wktu cuti semester..
kami pergi berdua je haritu. smpai sana maku aku parking kete..n kitorang akan jalan kaki meredah pasar pagi tu..mklumlah pasar tu besar..seperti biasa..mak aku akan lalu kt depan gerai awek yg jual air tebu tu..aku x berani sgt nk pndang2 sbb 'mem' besar ade kt sbelah..hehe.. cuma2 kdg2 time aku srg2 bru la berani nk smbng ngn dia..itupun sbg customer..ok. cerita ni xde kaitan pun ngn dak pompuan yg jual air tebu tadi..hehe
seperti biasa lepas beli air. mak aku akan cari brg2 supplier kosmetik dia jual tu pastu ronda2..makan dan beli ikan..pastu kitorang akan balik..selalunya cmtulah..
tapi hari ni len plak. mak aku kata,,dia nk ajk aku makan dulu pastu bru rnda kt pasar tu. akuy ikut jelah. kitorang smpai kt gerai roti canai. aku ngn mak aku punb order. sementara tggu pesanan tu..adelah srg pakcik ni..dia duk dekat ngn kami. yelah gerai tu ramai org. then aku duk berdua je ngn mak aku..meja yg kami duduk tu agk besar jadi pakcik tu pun ckp "boleh sya duk sini?" mak aku pun ckp boleh..so kitorang biarkan pkcik tu duk sebelah depan aku. kami pun makan2..tiba2 datang sekumpulan gadis2 7 org semuanya. drg semua berkerumun kt pkcik tu..kemudian aku tgk pkcik tu bukan main mesra lgi dgn gadis2 tu suma..aku agak2 umur drg sebaya ngn aku..semua pakai tudung dan comel2 belaka. mak aku pun tnya kt pakcik tu..jawapan dia buat aku terkejut..pakcik tu ckp ngn mak aku "aah..ni anak sya..anak saya ada 11 org..7 org perempuan..4 org llki..tpi yg llki smua tak ikut." huhu,,terkesima aku.rmai gila anak dara pakcik ni..semua dlm lgkungan belas dan awal 20an..mak aku pun ckp " wah bertuahnya awk..anak 7 org perempuan cantik2 ye semua..macam 7 puteri dlm kisah lagenda kt tv tu.." hahaha..semua anak2 dia tergelak...tapi..aku yg duk srg ni rasa sgt gugup..yelah mak aku boleh plak ajk pakcik tu ngn anak2 dia smua duk skli ngn kami dan leh plak sembang2 lagi..dhla aku srg je kt stu..korang byangkanlah kalau 7 org gadis2 cntik sma baya duk dekat2..camtulah aku rasa..aku yg tgh makan roti canai ni rasa cm xleh telan je roti canai tu..nsib bek aku pakai topi..anak2 dia plak tnya kt mak aku.."ni anak makcik ke?" adoii..makin bertmbahlah kegugupan aku..rmainye ank dara dia~ mak aku plak asyik nk smbng lama2..aku pun wat2 tnya,,mama err..kata nk beli ikan,,cepatlah nnti tutup,,mak aku plak ckap "alah ko ni..nntilah dulu byk masa lagi" dia pun bersembang2 lah ngn pakcik tu ngn anak2 dara dia..mklumlah duk semeja...lama gk drg berbual.. aku sbnrnya dh xleh tahan duk kt stu sbb rasa segan yg teramat sgt..sbb kelling suma dak2 pompuan yg comel bkn 1 tpi 7 org..semua plak suka snyum dn peramah..aku makan pun tnduk je sbb malu..mak aku snyum tgk muka aku yg menahan malu tuh..hahaha .aku pun wat2 berdiri..err "pakcik kmi blik dulu ye..nak gi beli ikan nih..mak aku pun bngun dan cakap bye2 kt dak2 pompuan tu..hehe..yg aku plak serba salah..nk cakap bye2 ke hape..sbb bpak drg ade kt stu..masa aku nk jalan..dak2 pompuan tu semua serentak ckp bye2 kt aku..hehe..aku rasa gugup giler..aku balas bye2 drg dgr x dgr je dri mulut aku..aku pun cpat2 tarik tngn mak aku..ish mak ni..kate nk beli ikan,,hehe..yg sbnrnya aku yg gugup....masa balik tu mak aku x abis2 cerita ttg kecomelan adik-beradik yg 7 org tuua.aku snyum je..hehehehe..klaka gak,,kan sendiri dh malu..keje nk mengusha anak dara org jual air tebu..tibe2 tup2 datang 7 org keliling aku..maunye x gugup..hamik aku! hahaha,,

Lokasi Kejadian: Pasar Pagi Pekan Penaga. Butterworth. Pulau Pinang..
X-Files: Apess

No comments: