Monday, January 3, 2011

Makhluk Halus!!

Ada Makhluk Halus kat Rumah nie. bukan satu tapi ramai..rasa cam x percaya, tapi kena percaya. Sebab dah belasah bnyak kali duk wat kacau lagik. haiyaa! jadi saya mengambil keputusan utk menangkap mereka dan diletakkan di suatu tempat supaya dapat dikurung dan x boleh lagi memngganggu kehidupan harmoni kami sekeluarga..hahaha..Padan Muka kau Makhlus Halus..wat la kacau bnyak2! mari kita lihat makluk halus itu--------->



ni ha makluk halusnya. Halus kan? jgn tertipu..kehalusan wajah yg halus mulus tak mencerminkan budi pekerti (ape yg aku merepek nih??)

nie lah sbb kenapa dia makluk halus...siap tolong lap dapur tuh.

Tgk la nie. Makhluk halus nie tgh cek kot2 mak saya masak kari ikan
dalam periuk tu. kot2 lupa tambah garam.

sempat lagi cek kot2 dinding rumah ni kukuh la kan.. huhu..

Dia bagi alasan: "tangan kite gatal la awak."

saya pun meng'kepohkan' diri utk bertanya.." tgh watpe tu dik?"
Makluk halus jawab: " tgh cek..kot2 kau lom angkat kain kt luar.."
kuang hasam pnya makhluk halus.

dah bersalah sembunyi bawah meja kan.. sambil merenung sayu kearah saya..
AmPUn! Ampun! : kata makhluk halus.

haa..ni plak abg angkat sedara belah ayah makhluk halus yg mintak ampun tadi. Tgh usha line kot2 leh kowteam ngn saya..Jangan harap la..

Sya pun berkata: " udah2 la tu..kome jgn nak menipu teman..moh le kita balik ke singgahsana kamu."

Oleh kerana mereka ni sgt kacak2 saya pun mengambil 2 biji utk dibuat ole2..eh silap! wat kenangan sepanjang zaman...=)






































1 comment:

annna said...

ko takde keja eh hafis?
byk 'anak' kau. haha :P