Thursday, January 13, 2011

Hidup sebagai Budak U best ke?

Hello..hello..hello. (tah hape2 la aku. igt readers talipon ke.)..oho. lupe bagilah salam dulu..

Asalamulaikum..beknyer..anak sape ni ekk. Spe dak u kat sini? saper? saper? bek ko cakap cepat. sbb apa. sbb aku nk bagi hadiah la.
Hadiahnye ialahhhhh...----->


Sekalung ucapan tahniah. amacam? best tak? best tak? hahahah..X D
Ok lah. x kesah la kau dak u ke dak kolej ke jnji ko dok kt tempat yg ada kampus. Kampus tu ape? oho..ko x taw?? cariklah sendiri..ahahah :P

So...so ape ek. adoi lupe lak. Ah ah. igt dah. so korang mesti tawu kan kehidupan kampus cmner.
Ala,,
"Campus Life"..

stgh org. campus life
"hoho..heaven giler..ramai kengkawan..ramai aweks..best lah best lah. x taw nk ckp cmne." Oho..bagus ar..Alhamdulillah..

stgh org plak
" Ah? Campus Life? eiiw. x suke la. sibuk la. bizi la. bnyak asaimen la. x suke ah."

Yeke? eleh. cam lah aku x taw ko
anak manja..hahah..

Aku plak? oho aku?
aku hensem. ceh perasan. org tnya len jawab len. sengal dowh.

Aku kdg2 enjoy la jadi budak U. ok lah. ade best ade x best.
Bile best rasa cam xnk balik umah. bila x best rasa cam xnak balik U je. best kan. best kan. suke suke ko lah. ko dah besar.XD

Aku malas nek taip karangan. meh ler aku senaraikan kenapa hidup sebagai budak u tu best ke tak.




Best:
1)
Ramai kawan kot. Ko nk cmne? sume ade. hitam putih. kelabu. lelaki. pompuan. lempuan. hahahah..


2)
Dapat duit. apsal x caya?? habis tu. PTPTN tu bukan duit? dhla mak ko kasi. duit ptptn lagi. duit ko dlm bank. termasuklah duit ko pjam kt mmber2 tu. bkn ke ko belanja sakan kt
U.
.kan.kan.


3)
Bebas. ala..bebas..bebas..anak Pak Abbas tu. kan ke bebas je dok U. ko nk wtpe xde saper nk marah ko. mak ko bkn tau pon kalau ko nk bergonjeng smpai lusa pon. haha..hbes kuat ko ckp. tgh stadi lah ni mak. betol tak? hoho..kantoi suda. Bebas ler..leh kawan2 ngn spe2 jer. (kalau undang-undang U tu ko xyah cter la sume tmpt ade undang2. aku fokuskan kat kmpus je)


4)
Ada bilik. apa kena mngena ngn bilik? kt umah xde bilik? eh yela. tu bilik kau kt umah. ni bilik kau kt U. kan ke bilik kau kt U tuh tempat segala mmber2 kau lepak2. Kau masak nasik kt stu. kt situ kau tido. kt situ kau sidai baju. kt situ kau tmpal poster tah hape2. kt stu kau bermalas-malasan ponteng kuliah. Igt kt rumah kau leh wat cmtu? x leh kan. tawu takpe.


5)
Aktiviti. macam2 aktiviti kau wat. Ayah kau je tak tawu. kau wat jungle traking la. River tracking la. Traficking drugs la. haish. macam-macam. Kadang2 kau wat aktiviti yg berfaedah cam gi jogging la. Jadi Presiden kelab la. Wat program la. bergossip la (Gossip kira berfaedah ke? tah. aku tak tau. Pompuan tau la. hahah). Pastu kadang2 kau wat bnda x berfaedah cam gi ngorat awek la (aku x penah wat. cumpah!!) lepak2 la. Hisap rokok la..Ponteng kelas borgonjeng kt cafe lah. macam2 lah. kalo aku sebut satu2 smpai lusa x habis lah.





Yg x best
1)
Kawan x best. Yela. kalo kawan x best. mesti lah x best. (mende aku ckp nih)
Dlm bnyak2 kawan ko tuh. mesti ar ade gak yg x suke kt ko. dan ade gak yg ko x suke. Gaduh2 tu bese ar. macam la ngn adik beradik pun kau x penah gaduh kan.
Mulia la sgt. hoho.

Pastu ada gak kawan yg suka amik gilpren kau. kawan yg suka berlagak ngn kau. kawan yg makan kawan (
kanibal) macam2 kawan lah yg kau rasa x best. Rasa cam nk kawan ngn kucing je. xnk kawan ngn manusia (ade ke org cmni? haha)



2)
Duit ko xde. Hari2 pokai. hari2 pinjam kawan. Yela. sebab PTPTN tu bknlah Ayah kau punya. Kalau ayah kau punya..dah lama kau beli ferrari bwak gi kelas. betol tak? Cakap je betol.huhu. Kadang2 PTPTN masuk lambat. Kadang2 sebab salah ko sendiri. Shopping sakan mengalahkan anak Menteri. so? so sweet lah. PAdan ar muka. sape sruh x jimat cermat. Kite kan dak U. Budak pandai..pandai2 la bajet. hoho (nasihat pada diri sendiri gak.) Jadi bila xde duit. mmg la x best. X penah plak aku dgr ade org best xde duit. hehe XD



3)
Tak Bebas. Yelar. mmg ar kt kampus tempat ko tggal bebas. Habis kau igt. U tu tempat anak Pak Abbas ke. bebas je memanjang. Ko gi mana2 sume ade undang2. Dalam U punyalah bnyak undang2. sebab tu lah aku amik undang2. Sukee sgttt.. hooho. x lah. aku x sukalah. sbb kadang2 cam ngarut je. Yela. ade ke patut semua benda pun nk pakai undang2 kan. hoho..cam lah ade penguatkuasa kt situ. (contoh= dilarang memijak rumput) manelah kau tau ko jalan2 x sngaja pijak rumput kan. Tu lom tambah undang2 lecturer wat sendiri. Tension kot.



4)
Bilik x best. Camne nak best kalau hari2 org dok lepak. Kau nak salin baju pun rasa x senang. kau nak makan2 rasa cam kedekut. Saper suruh kau bawak org ramai2 dok bilik kau. padan muka. hihih. Pastu bilik kau plak kongsi sepuluh org. x campur jiran2 sebelah bilik lagi. Ade macam2 perangai. Ade yg suke bkk lampu time kau tido. ade yg suka bukak Muzik kuat2. Ade yg suka hisap rokok. Ade yg suka pjam barang x pulang2.. macam2 la. Bilik kau dah jadi cam rumah anak yatim je. hehe. Papepun kalau kau x kesah takpelah. Nama kau kan Aiman. Aiman x kesahhh...:P



5)
Kau xde aktiviti. Yela. kau kan jenis x campur org nyer. Kau kan hensem. cantik. kang campur ngn org hilang lak kenseman dan kecantikkan korang. So. aktiviti sehari2 kau mencantikkan muka dan berkurung dalam bilik sambil mengadap cermin. "Mirror2 on The Wall..Show Me Who is The Prettiest Than other All "..hahah..Ko pun jarang ar kuar bilik. nanti kuar kan kene matahari. Hitam plak kulit. Pastu. keje kau ngadap Facebook.

Facebook..FAcebook. Blog..Blog..Blog.. (leh ke? hehe) So ko x jumpa la org real. Ko jumpa org kt Alam Maya. Pastu bila sembang kt luar. Terus keras cam batu. hihih. Kt Facebook bkn men lagi.

Ok lah. kau x wat sume bnda nie. ko kan sibuk. keje ko stadi je 25 jam. ner ade masa nk wat aktiviti. ciss. Bila kawan bek ajak kuar. adelak aktiviti kau. insaflah. Pegi ar..join2 kelab pape. Ko gak dapat nama. ko gak dapat kawan. ko gak dapat popular. ko gak dapat awek (
x belah nyer aktiviti) hahah..XD



Ok ar, tu je aku nk cakap pasal hidup sebagai budak U. U tu apa? U tu Unta. Ciss. ko tu pon aku nak ajar. haish "--_--"

2 comments:

zaty luvlianncezzz said...

like ur entry

kesimpulannya da besh,da yg x besh

>.<

feezz said...

betol3 XD