Saturday, October 13, 2012

Banned Orang??

Hari nak meluahkan segala yang terbuku dihati...

Semalam saya post tentang bagaimana geramnya saya dekat seorang classmate yg hipokrit bilamana

perangai beliau itu yg mencari saya utk meminjam, menyalin atau mengambil seuatu dari saya then at the end

of the day. bila kita jumpa dia nak mintak tolong..or even just bertegur sapa. dia akan buat x tahu je. seolah-

olah x kenal siapa saya. siapa yg x marah wahai2 kawan2. kalau sekali takpe. dh banyak kali. sejak sem 1

sampai sem 7. kemudian kawan saya yg baca post tu jumpa saya and kata: Ko x takut kena banned dgn

kawan2 ke? ken banned? aku sebenarnya x faham maksud kena banned macam mana tu.

jadi sebenarnya kalau org wat salah maka kita kena biarkan sahaja. sebab dia tu geng kita? kita kena

protect atau promote dia? camtu? kalau wat naya kat orang tu benda betul? and then banned kawan2

yang jadi mangsa? manusia jenis apa ni? ini budaya mana?

ingatlah harini kawan yg senang ramai. kawan yg susah bersama sukar dicari.

jadi jangan hipokrit dengan diri..hidup dalam geng. bersama geng.

esok kerja sendiri sorang2. esok kalau mati sorang2 je dalam kubur. takkan ada kawan yg boleh tolong.

jadi kesimpulannya. janganlah banned org. harini kita banned orang. esok orang banned kita.

tepuk dada tanya hati samada kita ni jujur atau tak bila berkawan.

wallahualam.

No comments: