Wednesday, September 15, 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri,,,,

Selamat Hari Raya Aidilfitri!! rakanku,sanak saudara, Selamat Tinggal Bulan Puasa yg Mulia,,Terawih?? hehe boleh kira dgn jari je,,bukan xnak pergi tetapi setiap kali tibanya ramadan..ada pengalaman sedih yang takkan dilupakan buat selama-lamaya,,namun raya kene jugak sambut dengan meriah,,maka tahun ni aku wat open house secara x rasmi..perbelanjaan ditanggung beres,,duit sendiri,,haha,,maklumlah dh dewasa,,baju raya pun start dari tahun2 lepas beli sendiri je,,tpi takpe,,hidup tetap kena ceria,,terima kasih kawan2 yg sudi bertandang ke rumah..Selamat Hari raya korang..maaf zahir batin...maafle kalau makanan yg bnyak2 ni x sedap bukan aku yg masak pun,,haha..Bagi aku Raya itu adalah satu hari yang mulia,,hari yg sepatutnya disambut dgn keceriaan,,Raya Pertama adalah hari yg paling aku suka berbanding hari2 lain..kerana pada hari nilah aku akan berbaju melayu sepanjang hari,,melawat insan2 yg aku sayang yg telah lama pergi,,malam raya juga sebagai satu persediaan,,mengemas rumah,,pasang lampu raya dan pelita,,bukak lagu raya,,dan melayan perasaan berhari raya padam malam yg syahdu itu bersama kelipan lampu raya dan lagu raya yg sgt indah,,jiwang karat kah? tidak,,kerana dalam hati kecil kita pasti akan merasai perasaan malam raya yg lain drpida yg lain,,samada raya esok itu menjadi hari bahagia atau hari duka,,samada hari esok itu akan terlerai semua kesalahan kita dgn kemaafan di hari raya,,sama ada raya esok itu raya terakhir kita atau malam raya itu adalah puasa terakhir kita,,x siapa tahu,,,jika ada umur kita sambutlah hari raya dengan meriah,,kerana hari raya hari yg mulia,,bkn hari utk kita bersedih,,kerana hari raya menyatukan kita semua,,insyallah,,

No comments: